Ο εγκέφαλος μας ωριμάζει με την πάροδο των ετών. Παρατηρώντας τα μικρά παιδιά να “περνούν’’ τα διάφορα αναπτυξιακά στάδια, διαπιστώνουμε την εξέλιξη των γνωστικών δεξιοτήτων. Αυτό, επιτυγχάνεται χάρη στην πλαστικότητα που διαθέτει ο εγκέφαλος μας. Ωστόσο μεγαλώνοντας, χρειάζεται να τροφοδοτούμε τον εγκέφαλο μας με νέα ερεθίσματα. Έτσι, θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε τις αποκτηθείσες δεξιότητες και να αναστείλουμε τη φθίνουσα πορεία που αυτές διαγράφουν με το πέρασμα των ετών.
Σύμφωνα με τον John N. Morris, διευθυντή του ινστιτούτου γήρανσης που συναργάζεται σε ερευνητικά πλαίσια με το πανεπιστήμιο του Harvard, η εξάσκηση του εγκεφάλου μπορεί να επιτευχθεί με την ενασχόληση με μια δραστηριότητα. Επιπλέον, πρτείνει μια σειρά προυποθέσεων που φαίνεται να μεγιστοποιούν τα επιθυμητά αποτελέσματα:
- Απαιτητική. Αυτό σημαίνει πως μπορούμε είτε να ξεκινήσουμε μια νέα ασχολία που θα ενεργοποιήσει περιοχές του εγκεφάλου, είτε να θέσουμε υψηλότερους στόχους, σε περίπτωση που ήδη απασχολούμαστε με κάτι.
- Σύνθετη. Σύμφωνα με πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα, όσο πιο περίπλοκη η νέα δραστηριότητα, τόσες μεγαλύτερες πιθανότητες συγκεντρώνει στο να προκαλέσει τον εγκέφαλο να αναπτύξει δεξιότητες, όπως είναι αυτή της επίλυσης προβλημάτων.
- Επανάληψη. Σύμφωνα με τον ερευνητή, η συνέπεια είναι το κλειδί για τη διατήρηση των πλεονεκτημάτων που προσφέρει η ενεργοποίηση του εγκεφάλου, με τις έρευνες να καταλήγουν σε σημαντικά μακροπρόθεσμα οφέλη στις δεξιότητες της μνήμης και της συγκέντρωσης.
HR. PSYCHOLOGY - TODAY Team